A szentendrei csapat élményei Olaszországban

Játék Határok Nélkül

Jakab Péter -

A játékra való felkérés a TV-től a város felé nagyon későn érkezett. Kevesebb, mint három héttel az indulás előtt lett csak egyértelmű, hogy a Játék Határok Nélkül /Jeux Sans Frontières/ című vetélkedő utolsó fordulójában Szentendre képviseltetheti magát egy csapattal. Ennyi idő alatt kellett szponzorokat találni, megszervezni az utazást, összeszedni a csapatot, időt szakítani a TV felvételekre és némi felkészítést tartani a játékosoknak.

A társaság a játékok vázlatos ismeretében a Katonai Főiskolán két délelőttöt töltött felkészüléssel. Leküzdöttük az akadálypályát, a medencében gumimatracokon eveztünk, zsákokba bújva kúsztunk-másztunk, a fiúk a lányokkal a nyakukban rohangásztak a focipályán... Épphogy csak egymás nevét megtanultuk már indultunk is. Először Rómába repültünk, ahonnan két óra késéssel szállt fel a gép Lameziatermebe, majd busz vitt tovább egy Le Castella melletti üdülőtelepre. Le Castella - a játékok helyszíne - Olaszország déli csücskében, Calabriában található egészen pici város.

Megérkeztünk. Egy napszemüveges kisasszony fogadott minket. Kettőkor a legsötétebb éjszakában. Később rájöttünk, a napszak és az időjárás nem számít, a napszemüveg öltözékének alapját képezi. Reggel nehezen tértünk magunkhoz a fáradtságtól és még inkább a meglepetéstől a nehezen kiharcolt reggeli láttán. Mi - sokan aktív sportolók - nem vagyunk hozzászokva az egy darab péksüteményből és két szeletke kétszersültből álló reggelihez. Próbálkoztunk „rendelni” még valamit, de mindössze az orange juice-t értette a pincér. Így, eltekintve a fejenként elfogyasztott minimum fél liter narancslétől nem volt félő, hogy megterheltük a gyomrunkat. A reggeli képe a későbbiekben sem sokat változott, viszont az ebéd kellemes meglepetésként ért. Előétel, főfogás, sütemény, gyümölcstál. Ha nem is mindig találták el az ízlésünket, azért jó és kiadós volt.

Első nap más dolgunk nem lévén, felfedeztük a környéket. Pálmafák, óriás kaktuszok, két medence, az erkélyünkről is látható homokos tengerpart, nem panaszkodtunk. Este Le Castellabe egy kis fogadásra fuvaroztak minket. Megismerkedhettünk a többi csapattal, volt némi harapnivaló és az ilyenkor már szinte kötelező ajándékozás a csapatok között.

Vasárnap reggel akkreditálás és újabb bemutatkozás a TV-nek. Este bemutató játék, ahol most már közelebbről láthattuk a feladatokat. Kicsit elrettentő volt, a versenyszámok némelyike teljesíthetetlennek tűnt. Sebaj, ekkor még teljes optimizmussal néztünk az események elébe. Később beültünk egy pizzériába. Szó, ami szó az Olaszoktól jobb pizzát vártam. Megnéztük a várost, majd hazafelé vettük utunkat. Ekkor már többen rosszullétről panaszkodtak. Nekem is háborgott a gyomrom, de még tartottuk magunkat a buszon hazafelé, ahol egyébként gyanúnk beigazolódni látszott, miszerint a légkondi csak az éj leple alatt működik, amikor az ember már egy kis melegre vágyik.

Mire elértük szobáinkat már hárman dőltünk előbb a WC-nek, majd az ágynak. A helyzet másnapra csak romlott, sorra betegedett meg mindenki, ki jobban, ki kevésbé.

A hétfői ruhapróba helyett néhányunkat az orvoshoz vittek. Az esti főpróbán pedig többszörösen tartalék csapattal szerepeltünk, meglehetősen jól, a második helyen végezve.

Kedd, a játék napja. Maradék időnket próbáltuk a pihenésnek, gyógyulásnak szentelni. Napoztunk, fürödtünk és sajnos pakoltunk, ugyanis a verseny után hajnalban már indulnunk kellett a repülőhöz. A műsor tíz óra körül kezdődött. Legyőztük maradék rosszullétünket, felöltöttük a jelmezeket, amelyekben már az egészen egyszerű mozgások is gondot jelentettek. A játékokat majd mindenki megnézheti szeptemberben a TV-ben, én most csak az emlékezetesebb pillanatokat elevenítem fel.

A verseny kritikus pontja a majmos jelenet lett. Ezt a feladatot a főpróbán fölényesen nyertük. Most másképp alakultak a dolgok. Két majomnak kellett átjutnia egy medence fölött kifeszített köteleken. Bíztunk magunkban, jokereztünk (Egy játékban van erre lehetőség, ekkor az elért pontjaink duplán számítanak). A játék sípszóra indul, de előtte egy, ugyancsak sípokkal lejátszott dallam jelzi, ha egy csapat jokert kér. Nosza a mi majmunk már erre nekilódult, minden erejét bedobva küzdötte előre magát a köteleken. Hiába kiabált mindenki, meggyőződésében, hogy ő áll az első helyen, hiszen nincsen előtte, de még mellette sem senki még jobban belevetette magát a játékba. A medence felénél eszmélt rá mi a helyzet valójában. Alálöktek egy hatalmas madárfészket - egy későbbi játék tartozéka - belehuppant, de a hirtelen lett mentőcsónak nem majmokra lett tervezve, utasát a vízbe fordította. Ázott majmunk ezután már nem jeleskedett, az utolsó helyért járó egy pontot duplázhattuk. Sajnos nem ez volt az egyetlen sikertelenül végződő játékunk, tapasztalatlanságunk, szerencsétlenségünk még sokszor okozott gondot. De voltak kellemesebb élményeink is. Érdemes lesz például megnézni a TV-ben bikánkat, és torreádor lányunkat görkorcsolyázni, pingvinünk leleményességét az iglu építészetben vagy a záró játékot mely tökéletes csapatösszhangról tanúskodik. Ezen kívül a kedves néző láthat még hatalmas kengurukat, mocsárban vergődő dinoszauruszokat, almába szorult kukacot...

A játék utáni fogadás kellemesnek ígérkezett. Sajnos az élvezeteket sűríteni kellett a busz indulásáig hátralévő tíz percbe. Így itt nem szövődtek életre szóló barátságok és beteges gyomrunkat sem terheltük meg annyira, mint ahogy kívántuk volna a terített asztalok láttán.

Összességében az egész út vidáman telt, fáradtan, de jókedvűen tértünk haza. Kicsiny városunkat megismertethettük a nagyvilággal és reméljük, hogy a közvetlen tapasztalatok birtokában az elkövetkezendő években felkészültebb, összeszokottabb csapatokkal képviseljük majd városunkat a játékokban.

A Játék Határok Nélkül versenyre kiutazott csapat névsora: Adamek Ferenc, Bánszki Gábor, Bányai Tamás, Benyhe Judit, Bodóki József, Jakab Péter sportreferens, Mák Ildikó, Mellich Krisztina, Muka Krisztián, Németh Erika, Nyári Virág, Dr. Sajtos Csilla mb.jegyző, Szuromi Márta és Tóth Attila.

© 2016, Gino, hqnet.hu, iViktor, leányfalu.lap.hu, szentendre.lap.hu, szentendreicég.lap.hu, szvsz.hu